DRACHTEN - Smelne FM is de streekomroep voor alle inwoners van Smallingerland en Opsterland. Wij vinden het belangrijk dat deze bediend worden van de juiste informatie en dat zij zich gehoord weten door ons. Allereerst wordt Smelne FM gecontroleerd door een Programma Beleidsbepalend Orgaan (PBO). Ook hebben wij op regelmatige basis contact met belangenvertegenwoordiger (NLPO) en omliggende omroepen om ons beleid te toetsen aan de markt. Verder willen we ook dat inwoners die zich niet gehoord voelen of een opmerking, klacht of aanvulling voor de omroep hebben de mogelijkheid hebben om met ons in gesprek te gaan.
Hoe dient u een klacht in?
Uw klacht kunt u indienen door het invullen van het onderstaande klachtenformulier. U kunt uw klacht ook per post aan ons kenbaar maken. Stuur deze naar Smelne FM, Moleneind ZZ 7, 9203 ZW Drachten.
Klachtenformulier
Afhandeling van uw klacht
Nadat wij uw klacht hebben ontvangen, sturen wij u binnen 5 werkdagen een reactie op uw klacht. In een aantal gevallen kan een klacht wellicht snel worden verholpen. Indien het oplossen of beantwoorden langer duurt dan vijf werkdagen dan sturen we in ieder geval een ontvangstbevestiging met nadere informatie over de klachtenprocedure.
Het is belangrijk dat wij een terugkoppeling kunnen geven aan de indiener. Omdat wij kwaliteit van onze producties en dienstverlening hoog in het vaandel hebben staan, kunnen wij anonieme klachten niet in behandeling nemen. Vul daarom altijd uw juiste persoonlijke gegevens in.
Bezwaar maken over de afhandeling van uw klacht
Bent u het niet eens met de manier waarop wij u klacht hebben behandeld? Dan kunt u na onze reactie zich richten tot de Raad voor de Journalistiek. De Raad voor de Journalistiek beoordeelt naar aanleiding van een klacht of een journalist zorgvuldig zijn werk heeft gedaan en/of met een publicatie grenzen van journalistieke ethiek zijn overschreden. Meer informatie hierover kunt u vinden op www.rvdj.nl/klachtenformulier.
Privacy
Wij gaan vertrouwelijk om met uw gegevens. Om een klacht goed te kunnen verhelpen is het van belang dat alle gegevens rond de klacht correct worden vastgelegd. We gebruiken deze informatie ook voor het verbeteren van ons (programma-)aanbod en bedrijfsvoering. Met het oog op de AVG-wetgeving worden de persoonsgegevens alleen bewaard zolang de klacht in behandeling is.